Dar-es-Salaam - tekrar

"Son kararımız.."

sunny 33 °C

Umudumuz, önümüzdeki günlerde Afrika'nın en yüksek ve en kartpostal tadındaki dağı Kilimanjaro'ya karşı birkaç gece kamp yapmak, sonrasında Ngorongoro kraterinde bir huşu anı yaşamak, oradan da Serengeti ve Maasai Mara'da birkaç günlük safariler sonrası Nairobi'den uçağa atlayıp eve dönmekti. Ama son birkaç gündür düşündük, taşındık, bolca kaşındık ve seyahatimizi planladığımızdan bir hafta önce sonlandırmaya karar verdik. Bugün Afrika seyahatimizin son günü, bu gece THY uçağı ile eve dönüyoruz!

Bu kararımızın birkaç nedeni var; en önemlisi Kuzey Malawi'de yakalandığım ve 43 kiloya düşmeme neden olan hastalık dönemini tekrar yaşamaktan korkmam. Her ne kadar Zanzibar'da fiziksel ve psikolojik olarak yenilensem ve Oğuz Atay'ın dediği gibi "vermiş olduğum 5 kilonun üstüne yepyeni bir 5 kilo almış" olsam da, ikinci bir atağı kaldıracak güce sahip olmadığımı düşünüyorum. Malawi'de kapmış olabileceğim bazı hastalıkların inkübasyon dönemi henüz tamamlandı ve yeni belirtiler göstermem an meselesi olabilir. Bu risk karşısında ailemi ve sevdiklerimi meraklandırmak, kendimi de haşat etmek istemiyorum.

İkincisi; sevgili kocam kemik torbası halime endişelenip beni zorla beslerken ve güvenliğimi sağlamaya çalışırken, kendi sağlığını hiçe saymaya ve sağından solundan alarm vermeye başladı. Basit mide sorunları diyip geçiyor ama ikimiz de işlerin yine sarpa sarmasını ve tam Serengeti Milli Parkı'nda kulağımızda TRT belgesellerinin klasik başlangıç cümlesi "Serengeti'de bir öğle sonrası.. Aslanlar uykuda.." çınlarken, fellik fellik doktor arama riskini almak istemiyoruz. G.Afrika ve Namibya'da yeterince safari yaptık, yeterince zebra kıçı ve hipopotam kulağı gördük, ayrıca bu bölgeyi ve kedigilleri bir dahaki sefere sevgili arkadaşım Burak'ın profesyonel önderliğinde (bilgi için: www.ecologic-travel.com) görmek çok daha güzel olacaktır.

Üçüncüsü; Afrika kıtasının fatihi David Livingstone'un ve daha nice efsanevi seyyahın Afrika'ya ilk ayak bastığı noktadayız ve bu nedenle burası gezimizi sonlandırmak için ideal bir nokta. Sağlığımız ve keyfimiz yerinde, göreceğimizi gördük, düşüneceğimizi düşündük, yazacağımızı yazdık. Artık eve dönme vaktidir!

Posted by cerenmus 22:49 Archived in Tanzania

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.